21 Aralık 2015 Pazartesi

D-DAY Dizisi

D-DAY


Çevirileri tamamlanmış güzel bir diz daha. Çevirilerin tamamlandığını özellikle belirtiyorum ki benim düştüğüm hataya düşmeyin. Son üç bölümün çevirisini kaç gün bekledim sayamadım. Dizinin tanıtımını ilk gördüğümde doğal afetten çok doktorlara odaklanmıştım. İçinde doktor geçen dizileri seviyorum. [Bizdeki Doktorları kaç kere izledim bilmiyorum sağ olsun Show Tv]. Diziyi izlemeye başlayınca da ayrı bir sevdim. Gerçek bir konuya inanılmaz bir çarpıcılıkla değinilmiş. Malumunuz deprem sonuçları ağır olan bir gerçek. Ve o gerçeğe en yakın ülkelerden biriyiz. Diziyi izlerken sanki zaman makinesine girmiş gibi hissettim kendimi. Ve bir çok sahneyi izlerken tüylerim diken diken oldu. 



Dizide tanıdık oyuncuların dışında ilk kez izleme fırsatı bulduğum oyuncular da var. Genelde ön plandaki oyuncuların görsellerini paylaşıyordum ama bu seferki kadro paylaşılmayı hak etti. Her biri ayrı döktürmüş. Yada ben diziden çok etkilendim. Kim Young Kwang'ın izlediğim ilk dizisi. ve oyunculuğunu beğendim. Çokta karizmatik bir doktor olmuş yahu. Jun So Min ise epey tanıdık. Playful Kiss'te ki yapışkan tavırlarını benim karakterime ters düşünce bir itici gelmişti bana ama belki bende Kim Hyun Joong ile aynı ortamda olsam karakterimde bir U dönüşü olabilir :) Sadece Playful Kiss değil Twenty filminde de beğenmemiştim. Bu diziye başlayınca Jung So Min'e olan antipatim dizinin gerisinde kaldı. Tek tek tüm karakterlerin analizini yapmayacağım. Ama Lee Kyung Young'un olduğu kısımları izlerken sinirden yastıkları tokatladım. (Abartıyorum) Adam rolünün hakkını dibine kadar vermiş. İliklerime kadar kendisine sinir oldum. Helal..

Dizi seçerken dramdan kaçıp daha çok romantik dizilere yöneliyorsanız bu dizi sizin için doğru tercih olmayabilir. Bir iki ufak romantik sahnesi dışında dizi dram ağırlıklı. Hatta şöyle söyleyeyim ben dramda izlerim ama genelde ağlamam. Dizinin sonlarına doğru bazı sahneler benim gibi bir odunu bile ağlatabildi. Hele Lee Hae Sung'un başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Bir an bu kadar dert ard arda gelince acaba senarist bir Türk olabilir mi diye geçirdim içimden. 

Dram olduğu için izlememezlik yapmayın ama. Bazı gerçekleri idrak ettirmesi açısından çok başarılı bir çalışma olmuş. Yan karakterlerin kendi iç mücadeleleri bile izleyene ayrı ayrı mesaj veriyor. Dizinin birde yan etkisi var. Dizi o kadar fazla hayat kurtarmayı ön plana çıkarmış ki içinizde hayat kurtarmanın verdiği his bir tutkuya dönüşebiliyor. Bir doktor, hemşire yada itfaiyeci değilseniz dizi vesilesiyle ilk yardım dersleri almaya başlayabilirsiniz. Ben diziyi izledim ama hiç öyle bir hisse kapılmadım diyen varsa yazsın lütfen..

Dizinin konusuna gelince Seul'de büyük bir deprem oluyor. Deprem olgusu Seul'e o kadar uzak ki deprem olduğunda insanlar bir müddet ne olduğunun farkına dahi varamıyorlar. Haliyle hayat felç oluyor. Bu kaos ortamında zor şartlarda insanlara yardım etmek için çabalayan acil doktorları ve kurtarma ekibinin yaşadıkları üzerine odaklanmış bir dizi. Dizinin bahtsız bedevisi Lee Hae Sung kişisel sorunlarına rağmen kendini hayat kurtarmaya adamış idealist bir doktordur. Para ve güç delisi hastahane yönetimiyle çakışınca ameliyat yapamayacağı başka bir hastaneye sürgün edilir. Yaşanan bazı tesadüflerle Jung Ddol -Mi ile yolları kesişir ve bu izbe hastanede ameliyat yapmak zorunda kalırlar. Ardından da büyük deprem patlak verir. Dizinin bundan sonrasında Lee Hae Sung hastanedeki hastaları ve deprem sonrasında yolları kesişen hastaları kurtarmak için çabalar. Lee Hae Sung'un bu duruşuna hayran olan Jung Ddol Mi'de ondan kopamaz ve birlikte hayat kurtarmaya başlarlar. İlaç sıkıntısı, elektirik kesintisi, su baskını, tıbbi aletlerin bozulması, doktorların kaçması doktorların yaşadığı sıkıntıların bir kısmı. Bunlar yetmez gibi Lee Hae Sung birde hastahane yönetimiyle uğraşmak zorunda kalır. Tabi çekecekleri sadece bunlar değil. Daha fazla detay vermeyeceğim. Diziden bir kaç kare belki size diziyle alakalı fikir verebilir.

d-day dizi replikleri

*Bu Lee Hae Sung ve Jung Ddol Mi'nin ilk karşılaşmasından bir kare. Lee Hae Sung  bu sahnede oldukça acımasızdı. 

D-day dizi replikleri

*En sevdiğim repliklerden birisiydi bu. Lee Hae Sung'un hayat kurtarma felsefesini..

D-Day dizi replikleri

*Bu annenin konuşması beni en çok etkileyen sahnelerden biri oldu. 

D Day dizi replikleri


D-Day dizi replikleri

*Dediğim gibi dizide romantik sahneler pek yok. Jung Ddol-Mi'nin Lee Hae Sung'a olan hayranlığıyla başlayan bir aşk. Bu sahnede küçük romantik anlardan biri. 

D-Day dizi replikleri

*Şu adamın söyledikleri belkide diziyi en güzel özetleyen cümle:"Doktorlarda tanımadıkları insanları kurtaracaklar diye delirecekler neredeyse."


Dizide daha beğendiğim bir çok sahne var aslında. İlerleyen zamanlarda onların repliklerini de hazırlayıp ekleyebilirim. Şimdilik replikler bu kadar. Size şu güzel görselle veda ediyorum. Kim Young Kwang en kısa sürede yeniden görüşeceğiz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder