24 Aralık 2015 Perşembe

Buz Gibi Soğudum Senden

Sıkı bir dizi takipçisiyimdir. Tabi genelde yabancı dizileri takip ediyorum. Çünkü yerli yapımlarda birkaç bölüm geçince diziyi ben yazmışım gibi bir hisse kapılıyorum. Dizi beni şaşırtmayı bıraktığında bende onu bırakıyorum. Dizide şu olur bu olur demeye başlayınca dizinin tamamını izlemek yerine fragmanlardan takip ediyorum. Oda tahminlerim tuttumu tutmadımı onu merak ettiğimden. Eminim içinizde bir çok kişi benimle aynı fikirde. Başta süper kurguyla başlayan yerli dizilerimiz nedense devamını getiremiyor ve klişelerle dolu bölümlerle karşımıza çıkıyorlar. Tabi bugünkü konumuz bu değil.



Klişe senaryolardan sıyrılan dizilerde var kimsenin hakkını yemeyeceğim. Ancak bugünkü konumuz bu da değil. Bugünkü konumuz tamda keyifle izlerken çeşitli sebeplerle oyuncu değişikliğine giden diziler. O güne kadar soluksuz izlenen dizi nedense oyuncu değiştirince bal kabağına dönüşüyor. Dönüşür tabi. Biz ne güzel izliyorduk, karakteri o oyuncuyla seviyorduk. Siz ne yaptınız. Tuttunuz bizim iyisiyle kötüsüyle sevdiğimiz oyuncuyu değiştirip yerine tanımadığımız bir oyuncu getirdiniz. Pişmiş aşa su kattınız. Yer miyiz. Yemeyiz. 

Oyuncu değişikliğinin son kurbanı Muhteşem Yüzyıl KÖSEM.. Yahu sevgili yapımcı ben ne güzel izliyordum diziyi. O kızcağızda ne güzel yakışmıştı Kösem rolüne. Hadi Hürrem'de tükenmişlik sendromu dediniz. Şimdiki bahane nedir. Hangi bahaneyle Kösem'i değiştirdiniz. Tamam Beren Saat'in oyunculuğuna laf etmeyeceğim. Kendini kanıtlamış bir çok dizi ve filmde başarı sağlamış bir oyuncu. Kendine has bir kitlesi ve reklam değeride mevcut. Ama dizideki Anastasia'nın en azından bir masumiyeti inandırıcılığı vardı. Hadi hiç birini saymazsan en azından yerli yerinde bir aksanı vardı. Şimdi ne var. Koca bir hiç. Kusura bakma Beren Saat ama oyunculuk olmamış. Fazla yüzeysel ve yapmacık kalmışsın. Masumiyetinde zerresi yok. Aksan desen hiç o topa girmeseydin keşke. Hayır birde damdan düşer gibi diziye girmenin anlamı ne. Kösem'in ilerleyen yaşlarını filan oynatsaydınız bari. Netice benden sınıfta kaldın. 


Fragmanı izlediğimden beri şimdi ne gerek vardı ki böyle bir değişikliğe dedim. Sanırım reyting arttırma çabasıyla atılmış bir adım. Daha Beren Saat'li ilk bölümü yayınlanmadan tepki almaya başlayan dizi bölüm yayınlanınca daha da bir tepki aldı. Beren Saat'in oyunculuğunu beğenmeyenler isyanlarda. Korkarım yapımcı Midyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan da olacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder