Reklam eleştirisi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Reklam eleştirisi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Aralık 2015 Cuma

İki İleri Bir Geri

Blog kumbaramızın nadide parçası "eleştirik"için yapılan bir eleştiri var. Sevgili arkadaşım benim reklam filmlerine takmama takmış. 'Neden hep dövüyorsun birazda övsene, bir de iyi reklam dediklerini görelim' dedi. Yahu sen istersinde ben yapmaz mıyım. İki reklam övmezmiyim. Gaza geldim politikamı değiştiriyorum. Osmanlı torunuyuz malum bundan gayrı iki ileri bir geri. İki dövüyoruz bir övüyoruz. Beni her ortamda gaza getiren bu marş benden size gelsin :)

18 Aralık 2015 Cuma

Çok Mu Çok Tüketiyoruz..

Evet çok tüketen çabuk tüketen bir toplumuz. Sadece toplumsal olarak da değil insanlığın genel problemlerinden biride bu tüketim çılgınlığı sanırım. Sürekli yeni bir şeyler bulup hep bir elden ona saldırıp aynı hızda sıkılıyoruz. Akabinde duraksamadan yeni bir şey keşfediyoruz. Kısır bir döngü maalesef ki..

Hayatımızın her alanında bizleri bir veba gibi sarmış durumda. Ve bu yüzden modern çağın hastalığı olarak görüyorum tüketim çılgınlığını. Şimdi benim öyle bir rahatsızlığım yok sürekli bir şeyler almıyorum diyebilirsiniz. Ama maalesef olay bu kadar basit değil. Tüketim kısmına sadece para verip aldıklarımız dahil değil. Fikirleri tüketiyoruz, çevremizi tüketiyoruz, ilişkilerimizi tüketiyoruz. Ve bu liste uzar gider.

6 Aralık 2015 Pazar

Yemek Yapan Yemek Masası


Bir varmış bir yokmuş. İki genç açlıktan ölmemek için hep tost yerlermiş. Bir gün bir alışverişe çıkmışlar. İki genç aynı masayı beğenmişler. Masayı paylaşamayıp evlenmişler. Tabi bu masa sihirli bir masa. Siz daha başına gelmeden tüm yemekleri hazır ediveriyor. Siz tost yapmaktan başka bir şey bilmeseniz bile enginar,  karnıyarık, dolma, İzmir köfte, patlıcan oturma masada hazır oluveriyor. Sonra mutlu mesut yaşıyorlar. 

23 Ekim 2015 Cuma

Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz Yalanı

reklamlar


Reklamın iyisi kötüsü olmaz... Yıllardır bu saçma sözün arkasına sığınan binlerce saçma sapan reklama maruz kaldık. Bazıları kötü ama bütçe kısıtlıymış bu çıkmış der geçersin de bazı reklamlar var ki bu reklamın amacı ne demeden kendimi alamıyorum. Bilmiyorum sadece ben mi sinir oluyorum bu tarz absürt reklamlara ama isyan çıkarasım geliyor. Hele de ultra ünlü biri reklamda yer alsında  reklamın kurgusu ne olursa olsun mantığı beni benden alıyor. Tamam ünlü arkadaşın kendine has bir kitlesi olabilir ama bence reklam için geçerli değil. Dizi ya da film olsa neyse gider izleriz de bu mantıkla ürün satmaz. Yani ben hiç görmedim reklamında filanca ünlü oynadı diye kapış kapış giden bir ürün. Ya da ben bu ülkede yaşamıyorum. :)  Hatta olayı bir üst seviyeye taşıyorum sırf saçma sapan bir reklam yaptılar diye soğuduğum ürünler vardır benim.